søndag 30. november 2008

Snøen som kom og gikk!

Beklager at det har tatt så lang tid før jeg har vært her inne med noe nytt, men som for de fleste så har jeg hatt det litt for travelt i svingene, som vanlig. Ingen unnskyldning, men det er sannheten. Den første snøen kom og gikk, som vanlig altfor fort her. Ja, vi burde jo skjønne at det ikke varte så veldig lenge, men det er en gang slik at når en kommer fra en kant av landet som har snø om vinteren, så hender det en blir litt sentimental når den først kommer.
Vet ikke om du kan se hva dette er, men det er en snøengel. Jeg elsker å lage slike, og da jeg og min datter gikk tur den første kvelden snøen kom, bare måtte jeg legge meg ned og lage en. Vi lo godt begge to da jeg lå der, for det var ikke akkurat midt på et jorde, men i en sving ved veien. Det kom jo ikke altfor mye snø her, så det gjaldt å nytte de flekkene som noen allerede ikke hadde brukt. Jeg laget til og med en engel på terassen.
Er det ikke nydelig med snø? Generalen sier at det beste med snøen er når den kommer ferdig måkt. Vi bodde jo på en kant av landet der brøytekantene ble ganske så høye om vinteren, og det er ikke bestandig så moro det heller, men her er det jo nesten ikke snø, så da er det faktisk ikke så ille når det kommer noen få cm. Ellers har jeg vært i Bergen i helga, og var på den fantastiske Lysfesten de arrangerer hvert år lørdag før 1. søndag i advent. Det er 3dje året vi tar turen opp dit på denne tiden. Først reiste vi til Bergen fordi vi hadde en datter som gikk på Universitetet der, men dette året syntes vi det var koselig bare fordi vi hadde vært dit flere ganger før. Alle skulle ha en slik Lysfest som den Bergensere lager. Det er nydelig å være til stede der ca 20.000 synger julesanger sammen, og der de fleste står med fakler i hendene etter hvert som det blir mørkere. Og til slutt et helt fenomenalt nydelig fyrverkeri, der hver og en blir helt målløs. Har du annledning, så ta turen til Bergen den helgen neste år. Vi fikk jo kjøpt en del julegaver også, så turen ble bare enda bedre. Kos deg i førjulstiden, og husk, tenn mange lys og sørg for å kose deg masse mens du venter på den beste høytiden i hele året.

1 kommentar:

Grip dagen sa...

Heisann Gunnemor
Nå er det bare 2 åpningsdager igjen i Skulehuset: fre og lør.
Dine esker har fått mye skryt, men de ligger der enda...
Vil du jeg skal sette dem ned siste helga?
Marit