søndag 2. november 2008

Energi i hverdagen!

Ting tar tid, og det gjør det i allefall hos meg for tiden. Jeg er i aller høyeste grad levende og til stede, men ikke alltid like flink til å oppdatere meg. Nå har jeg derimot fått blod på tann, og har desverre, eller skal jeg si takket være "Huldas verden", og de adventskalenderne hun har laget, og delt bilder med oss andre, fått inspirasjon til å lage adventkort! Det er kjempekjekt og jeg er snart kommet halvveis.
Om jeg skal si det selv, synes jeg faktisk de er ganske fine. Ikke for å skryte altså!
Ellers så var jeg en tur til Lyngdal og "Mosters Hus" i går. Fikk med meg noen godbiter hjem igjen. Det er ikke så vanskelig når en er på besøk der, så det er vel heller min dømmekraft som er for svak til å greie å la være å handle. Hun hadde ikke pyntet så veldig til jul ennå, men jeg holder med henne i at det tross alt er en stund igjen, og at det ikke skal skje for tidlig. En blir bare stresset av å tenke på at det snart er jul da! Ikke for det, kjekt å begynne så smått med diverse forberedelser når en skal lage ting selv.
På tur hjem igjen måtte jeg selvsagt også innom "Landstil" på Moi. Der har de jo så mye! Og dit var julen kommet. Ikke for fullt, men så langt at jeg bare måtte kjøpe litt pynt og stæsj med meg derfra også. Så du skjønner, nå er jeg noen kroner fattigere, men mange fine ting rikere, og en får selvsagt også med seg en porsjon energi når en er inne i slike butikker. I allefall gjør jeg det. Generalen var selvsagt med, så vi fikk oss en kjekk dag sammen, der vi også pleide vennskapet og fellesskapet oss i mellom, og det er viktig i disse dager, når arbeidsdagene er lange, og hverdagen setter inn for fullt.

Håper du fikk litt inspirasjon du også, og kan gå uken i møte med fornyet tro på at hverdagen ikke er så værst, og at det gjør godt å skaffe seg noen pusterom slik at en kan komme videre. Så ønsker jeg dere alle en fin og kjekk uke, og vi sees om ikke så lenge!


4 kommentarer:

Hulda sa...

Adventskortene ser flotte ut. :) Mange fine detaljer på de.

Gunnemor sa...

Takk skal du ha "Hulda". Jeg er ganske fornøyd selv også, men de er jo ikke så fine som dine. Jeg ble bare så inspirert av deg, at jeg ikke kunne la være å prøve selv. Ha en fin uke.

Gerd-Marie sa...

Ååååå så fine! Ja, det gir energi å gjøre ting man syns er kjekt, og ikke minst å gjøre ting sammen, og piffe opp den vanlige tralten med noen møter over et spisestuebord fullt av kreativt potensiale!!!

pepperkverna sa...

Kjempelekre adventskort. HEge