onsdag 12. november 2008

Gull av gråstein/ eller Pandoras eske!

Dagene går litt for fort, fremdeles, men jeg har brukt litt tid denne høsten til å være kreativ, som du kanskje har sett litt av, og her kommer siste stunt i den sammenheng. Som før nevnt jobber jeg i en brillebutikk, og der har vi esker. De blir oftest kastet, men i det siste har jeg kastet meg over dem. Hvorfor ikke bruke de fine boksene til noe mer enn søppel? Som sagt så gjort.

Syntes de ble ganske fine også. Samme teknikk som brukt på adventskortene, men her har du plutselig noe du kan putte andre ting i, og bruke som en fin gave, eller bare rett og slett ha stående til pynt!
Blonden rundt kanten gjør seg også.Var så heldig på en av mine turer til en god venninne i våres at jeg fant en gammel Bibel, som ikke var inntakt. Den kjøpte jeg og bruker litt av i mine kreative øyeblikk. Føles nesten som vandalisme og skjære ut blader av den, men så sier jeg til meg selv at jeg får jo brukt det på noe som virkelig viser igjen, og den var jo ikke i orden. Jeg har en lignende Bibel liggende oppslått hjemme, som er inntakt, og den skal jeg ikke røre!

Vi laget 3 esker hver, min datter og jeg, så kan jo du gjette hvem som laget hvem. Hun er kunstner, og jeg bare en hobby mekker, som kobler av og liker det jeg holder på med. Vi har kost oss veldig mens vi har holdt på, og julemusikken og gløggen er god å ha. Jeg har også vært heldig å fa tak i "trollgreiner", som en venninne kalte det, og litt av dem har jeg hengt i taklampa på kjøkkenet, med hjerter i, så nå er det ikke generalen sin lampe lengre, men min. Og den lille prinsen vår kommenterte også her en dag at: "mormor har fått et tre i kjøkkenlampa". Da lo vi godt alle sammen. Til helga skal jeg bake julekaker. Ikke så mange slagene, for de er best før jul, og det blir bestandig igjen, men jeg arbeider annenhver lørdag, og jeg skal til Bergen en tur, og da er vi kommet til midten av desember hvis det ikke blir gjort nå. Greit med alt en tror en er ferdig med!
Ha en alle tiders torsdag, og besøk gjerne Skulehuset på Ålgård denne helga. Du finner veivisning hos Grip dagen, eller prinsesse Elin!

4 kommentarer:

by Siv sa...

Heihei Gunnemor
Disse eskene var fantastisk flotte. Det er jo så kjekt med gjenbruk!
Hvorfor kaste brilleeskene og en bibel når det kan bli brukt til noe så fint...
Ha en flott torsdag
*Siv*

Besta sa...

ÅÅÅÅ her var så mye fint at e bare MÅ linke deg. takk for komentaren. Ha en fin dag fortsatt.

Hage foto og natur sa...

Hei!
Så nydelige dekorasjon på eskene!!!
Artig og komme over blogger som gir inspirasjon:D)
God helg!
takk for titten!
Fra Jorunn

Drømmen om en eplehage sa...

For en lur idè!
Og så fine de ble da... Rene kunstverkene. nå må vel julegavene være klappet og klare vel ;o)

Håper du har en topp dag!