fredag 7. november 2008

Gjett hvor jeg har vært i dag?

Håper du ser hvor jeg har vært i dag? I allefall etter hvert når jeg forteller litt mer. Kan ikke dy meg, men må fortelle hvor kjekt det var. Jeg skal ikke ta gleden fra de som har jobbet og slitt for å få dette til å bli så vellykket som det ble, men har lyst til å skryte litt av damene. Derfor dette innlegget.
Selvsagt var det på Julehuset på Ålgård, som flere driftige bloggere har brukt natt og dag på å gjøre ferdig til åpningen i dag. Jeg var der litt over fire, og da var allerede en god del varer forsvunnet, så her gikk det fort unna i svingene. De må nok belage seg på å bruke symaskinen og malekosten litt mer i dagene og ukene som er igjen til jul. Så mye fint samlet på en plass var nesten mer enn jeg hadde forventet, og forventningen var ikke lav fra før. Jeg har gledet meg i mange uker til dette.

Det var flere enn jeg som hadde tatt turen en fredag ettermiddag, og endelig skjedde det noe i mitt distrikt, som det faktisk gikk ann å være med på. Bor du innenfor rimelighetens grenser er det bare å ta turen. Den blir ikke forgjeves. Miljøet rundt det hele var jo også verdt en titt, skikkelig nostalgisk og gammeldags. Her var det ikke spart på noe! Skryter jeg, nei ikke i det hele tatt. Så her er det bare å sela på damer!

Skolehuset var også i sitt rette element utvendig, og jeg koste meg der jeg gikk blant Tildaer, votter, skjerf, lys, både spiselige og ikke spiselige pepperkaker. Handlet jeg? Ja, det kan du stole på at jeg gjorde. Ikke nok, men tok ikke ut nok før jeg dro, så kanskje jeg tar turen en gang til, ikke godt å si.
En god helg til deg!


5 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Takk for at du stakk innom. Det var skikkelig koselig å hilse på deg. Sitter med bena høyt hevet. Slapper av og nyyyyyyyter livet:O)

by Siv sa...

Så heldig du er som bor i nærheten, jeg må bare lese om det på nettet :)
Ha en trivelig helg
*Siv*

My home is my Castle sa...

Heldige du ja..
Her var det myyye flott og jeg skulle gjerne vært der :)

Kjempemoro at noen tar initiativ til noe så koselig som dette :))

Ha en fm,Kariin helg.
Kle

Hulda sa...

Høres virkelig ut som det har vært vellykka og veldig koselig. Skulle garantert vært der, hadde jeg bodd på de kanter. :)

Grip dagen sa...

Takk for besøket og for koselig omtale!
Jeg er overlykkelig over mottakelsen vi har fått fra de som kommer innom.
Stemningen har vært helt herlig! Så deilig å treffe så mange positive folk. Da får en lønn for strevet!
Jeg fikk ikke pratet så mye med deg. Noen må holde orden i kassa, vet du! Det var jammen nok å holde styr på...
Nok en gang. Takk for at du tok turen sørover. Og velkommen igjen!
Klem Marit