mandag 16. november 2009

Velkommen inn!

Da er bloggetørken over, men om noen ennå er igjen av dere som brukte å titte innom, er en annen sak. Jeg har flyttet siden jeg skrev sist, og bor i sokkelen på dette huset. Mye har skjedd som ikke skal skje, men jeg prøver å gjøre det beste utav det, og nå kommer en liten titt inn i hjemmet mitt. Jeg er glad jeg bor i en sokkel, og ikke i en kjeller. Rart med det når en har vært bortskjemt med stort hus, og eget hus i mange år, så blir det litt liten plass i en leilighet på ca 50 kvm.
Jeg synes allikevel jeg har greid å gjøre det litt hjemmekoselig etter hvert, og her har jeg besøk av ett av mine kjære barnebarn. Jeg lengter veldig etter dem begge to, og de bor altfor langt unna, men kanskje tidene blir annerledes om en stund. Ikke godt å si. Han likte skapet der spillene mine lå. Otelloen ble flittig brukt, og han ble riktig god etter hvert. I allefall med litt hjelp.
Jeg har vært så heldig å arve litt av møblene min mamma hadde i sitt hjem, og noen av dem har jeg fått på plass her. Noe står på lager i en garasje, men jeg drømmer om at jeg en dag skal få et sted igjen der det er plass til alle de fine møblene mine.
Framskapet jeg malte for noen år siden er jeg veldig glad i, og det lyser opp i stuen min. Der har jeg fått plassert noe av de fine glassene mine, og jeg er ikke blitt noe mindre glad i å pynte, så jeg omgir meg med mange små personlige gjenstander jeg har kjøpt på mine turer i etter hvert også flere interiørbutikker, enn jeg kan telle med to hender. Jeg har funnet noen fine butikker i Trondheim også.
Fant også et gammelt høyt lite bord på garasjeloftet til søsteren min. Hun skjønte ikke hva jeg skulle med det, men jeg fant en fin plass til det hos meg jeg. Hunden i vaskefatet er en liten sak barnebarnet mitt og jeg tar med til hverandre når vi treffes. Den går på omgang mellom oss. Syntes det kunne være vår lille greie. Tror han også synes det er kjekt å ha sammen med mormoren sin. Så har jeg den litt, og så er den med i kofferten når vi treffes neste gang.
Da jeg hadde bøsøk av mine to døtre i høst, fikk vi hengt opp disse to hyllene i spisekroken. Har med tid og stunder tenkt å male bordet lyst, med kanskje en anelse brunt i mønsteret på stolene, og trekke de om med linstoff på setet. Kan bli fint. Jeg har i allefall en del planer, og det kan være greit, når vinteren er på sitt værste, og det er mørkt og kaldt ute. Vinteren kan være litt tøff her i Trøndelag, og jeg har tenkt å bruke den til noe kjekt, slik at våren kommer fortere. Så fikk du en liten titt inn hos meg. En god uke til deg fra meg!

2 kommentarer:

Gerd-Marie sa...

Så koselig! Ser du har folk som er innom trofast selv om du ikke har blogget på en stund. Kos deg med bloggingen! :)

Grip dagen sa...

Håper du klarer lage fin julestemning i din nye bolig.

Håper du gjør det beste ut av din nye livssituasjon og at du har det godt!!!
Lykke til!!!
Juleklem Marit