lørdag 2. mai 2009

Da kom sommeren. Ja, her gjorde den faktisk det. Det har vært en kald vår, men nå er det som om alt har våknet til liv, og blomster og bærtre har overrasket oss med blomstring.
Jeg nyter denne årstiden til fulle, selv om dagene er lange med pendling, må jeg ut i hagen en tur når jeg kommer hjem. Det er formelig så det ekploderer av vår rundt på alle kanter. Deilig å være menneske disse dager.
1. mai var vi avgårde og handlet inn plantene til terassekassene og pottene våre. Jeg er ikke så flink til å huske de jeg har i bed, derfor må jeg ha de i potter på terassen, slik at jeg husker å vanne og passe disse nydelige blomstene som er her.
Har kjøpt meg en buskrose som jeg har plantet i en potte på terassen. Den gleder jeg meg til det kommer blomster på i sommer. Det er en liten buskrose. Ellers har vi malt terassen igjen i år. Det ble nydelig. Skal male resten av huset også, når det blir litt varmere i været og vi har ånden over oss.
Denne lavendelen i potte ble også med meg hjem. Kommer nok til å plante den ut etter hvert, men syntes den var så koselig å ha stående på bordet inntil videre.
Vi har et blomstrende kirsebærtre i hagen, og det står i fullt flor i disse dager. Det ser også ut til at vi kan få en god del rips og solbær når det blir modent. Vi plantet de trærne etter at vi flyttet hit for ca 4 år siden, og de har gitt oss lite bær til nå, men dette året blir nok bra.
Generalen og jeg hadde oss en kosetur en helg for ikke så lenge siden, og besøkte blant annet Mandal. En nydelig helg med sol og fint vær, og gjorde bare det jeg hadde lyst til, nesten i alle fall. Tror bestandig jeg skal få sove så lenge når jeg skal slappe av, men jeg våkner jo så tidlig, så da er det bare å komme seg opp og koke kaffe. En nyter jo livet da også.
Fant en oppskrift på en nydelig pai med parmaskinke og oliven i "Vakre Hjem og Interiør". Den måtte prøves. Den smakte helt fortreffelig, og som bildet viser, ble den nesten like fin å se til som den i bladet. Jeg synes bestandig det er kjekt å prøve noe nytt når jeg først har muligheten, det er ikke bestandig en har like stort overskudd til det hjemme i hverdagen, men jeg blir stadig flinkere. Ha en fin uke til dere alle!






Ingen kommentarer: