tirsdag 17. februar 2009

Puerto Rico, Gran Canaria

Ja, da har nedtellingen kommet så langt, at på lørdag sitter vi på flyet som skal bringe oss til solen, og forhåpentlig vis varmen for en uke. Gleder meg som en unge denne gangen til å få litt sol og ferie, bare generalen og jeg.
Dagen i dag har i allefall ikke kommet nærmere våren for oss som bor i Stavanger. Våknet av et landskap som var helt hvitt, og der jeg så bare røde baklys på gata utenfor så langt øyet kunne se. Bestemte meg for at jeg i allefall måtte komme meg raskt ut for å ta en buss, slik at jeg ikke kom alt for sent på jobb, men det kom ingen buss. Mange hadde stått nesten 30 min og ventet allerede, og med full snø og vind, er det blitt nesten tilstander som en ser sørover i Europa når snøen kommer. Hallo tenkte jeg, har ikke Ola Normann vett på hva snø er lengre? Men det så ikke slik ut. Da jeg endelig kom meg på jobb, hadde jeg brukt 1 time og 3 kvarter. Ikke det lengste jeg hørte om i dag, men lenge nok. Så da kan jeg bare glede meg til å se et landskap som ligner på bildene som er tatt fra vulkanøya rett ut for Afrikakysten. Jeg tror ikke jeg vil savne snøen disse dagene. Kanskje jeg ikke har lyst til å reise tilbake i det hele tatt når dagen for hjemreise kommer?

Da er det godt en har tatt mange bilder, og kan minnes ferien i ettertid med gode følelser. Så kommer nok våren i år også, selv om det ser litt hvitt ut for tiden, og ikke som vi kanskje alle lengter etter. Jo forresten, jeg tror nok noen synes snø, vinterferie, ski og hytte er noe som lokker. Skal være enig i at hadde jeg hatt en hytte, så hadde jeg nok satt pris på å få brukt noen dager der nå når snøen er her. Litt annet enn den grå vinteren vi bruker å ha her på vestlandet.
Så til slutt et stemningsbilde jeg nok kommer til å se mens solen går ned over havna i Puerto Rico om ikke så mange dagene. Et flott syn for oss nordboere som sørger for å slikke så mye sol vi bare kan når vi har muligheten. Får nesten si som en onkel av meg sa sist vi var der:" I dag måtte jeg gå en skikkelig omvei fra vannkanten og opp hit vi sitter, fordi jeg møtte så mange trøndermeieri, og norges kjøtt og flesksentral på veien". Kanskje ikke det peneste å si, men jeg kan ikke si med hånden på hjertet at alle hadde trengt å ta av seg de små plaggene som en bikini består av, og noen av oss er jo som sagt bedre med klærne på, men sol vil vi gjerne ha, så da så.
Ha en fin uke til dere, og til neste gang jeg er her inne, husk jeg skal kose meg å slappe av i ferien, så bare gjør det du også, om du har ferie eller ikke. Kose seg kan en gjøre midt i hverdagen, bare man vet å sette pris på øyeblikket, og det som det bringer med seg.

2 kommentarer:

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så koslig blogg du har da ! Gran Canaria hørtes ikke feil ut gitt :) Hadde ikke jeg heller sagt nei til akkurat nå;)

Takk for hyggelig kommentar på bloggen min , da sees vi i morgen vi da :)

A

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg. Måtte innom her for å ønske deg en herlig lørdag. God klem:O)