fredag 9. januar 2009

Tjukklæfs!

Nå har jeg julet ut, småkakene er nesten oppspist, og treet ligger forsagt i en krok i hagen.
Jeg hadde tenkt å legge ut disse nydelige juleminnene i jula, men fikk det ikke til, så det får komme nå. Sent, men godt! Mor og jeg bakte lefser her i desember, og kjøkkenet ble forvandlet til et lite bakeri med lefseproduksjon. Mor fyller alltid fryseren med de deiligste bakevarer når hun er på besøk, og nå som jeg har fått meg takke blir lefsene akkurat slik de skal være om man bare passer på varmen!


Det blir litt tomt i krokene når jula er borte, men noen av de tingene en har kommer også bedre til sin rett, så da ble det knipset bilder for å vise at jeg ikke har det så værst til vanlig heller.
Hadde ikke hjerte til å ta vekk trollgreinene jeg hadde lagt i lampa, men med fine krystallhjerter kan den jo bare henge der til pynt. Lampa fant jeg på Fretex og min datter gav den en omgang spraymaling, og litt gull her og der, og nå er den blitt helt nydelig, og det beste av alt. Ingen har maken.
Fatet disse fine sølvplett tingene står på, fikk vi til bryllupet vårt for mange år siden. Jeg lurte på om en kamerat ikke kunne lage føtter til det, og jammen så kom han overraskende med en stor pakke der ramme og føtter var ordnet. Jeg liker det så godt. Føttene er i smijern.

Sitter inne og koser meg i dag med en kopp kaffe, og skriver noen ord for å fortelle at jeg stadig lever, og har vært inne på mange fine blogger etter jul. Endelig sier kanskje du. Ja, jeg er litt treg av og til, men jeg prøver stadig å forbedre meg. Potensialet er der. Så lenge det er liv, er det håp. Ha en fortreffelig søndag til dere alle, og en god uke venter. Jeg har lest et sted at alt du tar deg fore i januar, gir et hint om hvordan året blir, så da er det vel bare å sette i gang med alle gode forsetter. Kanskje jeg også blir en liten duracell?!

2 kommentarer:

Hulda sa...

Mye fint å se her. Likte spesielt den posen på siste bildet og den fine kransen på lysestaken du har på veggen. :)

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

Aldeles nydelige bilder..
Og takk for hilsen på bloggen, det er fint å få.Jeg er ganske sliten innimellom for det er så mye å gjøre, men klarer å hente meg inn igjen.Jeg får ikke tid til så mye som det ser ut som på bloggen da, men jeg prøver nå så godt eg kan.